Metodiskais centrs

Metodiskā centra uzdevumi:

  • sniegt metodisko atbalstu Ogres pilsētas un novada skolu pedagogiem
  • organizēt konferences, seminārus, atklātās stundas pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus 
  • nodrošināt valsts ģimnāzijas bibliotēkā esošās informācijas, aktuālās mācību un metodiskās literatūras drukātā un digitālā formā pieejamību
  • sniegt metodisku palīdzību jaunajiem pedagogiem
  • akcentēt novitātes mācību procesā, atbilstoši jauno mācību priekšmetu standartu saturam
  • veicināt starpdisciplināras pieejas ieviešanu, pedagogu sadarbību un vērtībizglītību mācību procesā

Metodiskā darba prioritātes:

2019./2020 m.g. Labvēlīgas un radošas vides veidošana izglītības iestādē
2020./2021.m.g
Kompetencēs balstīta mācību satura pakāpeniska ieviešana mācību un audzināšanas darbā

Kontakti:
Direktores vietniece metodiskajos jautājumos
Rasma Zaikovska
rasma.zaikovska@ovgimnazija.com
tel. 65035693

Bibliotēkas vadītāja Ingrīda Dārzniece
ingada@inbox.lv

Mācību jomu koordinatori 2020./2021. m,g
Mācību jomaVārds, uzvārdsIzglītības iestādeE-pasta adrese
Valodu mācību jomas koordinatorsMaija VilnīteOgres Valsts ģimnāzijamaija.vilnite@gmail.com
Sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatorsIlze LudāneSuntažu vidusskolailze.ludane@gmail.com
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas koordinatorsKristaps KiršteinsOgres Valsts ģimnāzijakristapskirsteins@gmail.com
Dabaszinātņu mācību jomas koordinatorsIlze PomereOgres Valsts ģimnāzijapomerei@inbox.lv
Matemātikas mācību jomas koordinatorsInta UngureOgres 1.vidusskolaungureinta@inbox.lv
Tehnoloģiju mācību jomas koordinatorsIlze KrastiņaOgres 1.vidusskolailze2768@inbox.lv
Veselības un sporta jomas koordinatorsKristīne PapiņaOgres novada Sporta centrskristine.papina@ogresnovads.lv
Pirmsskolas izglītības jomas koordinatorsVita KravaleVPII “Riekstiņš”vita.kravale@ogresnovads.lv
Sākumskolas izglītības jomas koordinatorsIeviņa PiļkaOgres sākumskolaievina.pilka@inbox.lv
Sociālo pedagogu koordinatorsMaruta Viduce – ŠeveleMadlienas vidusskolamviducesevele@inbox.lv
Izglītojamo atbalsta jomas koordinatorsLilita BriškaOgres 1.vidusskolalilitasarksna@inbox.lv
Metodiskās konferences (2016.-2021.gads)
Norises laiks Metodiskās konferences tēma, apraksts
06.05.2021.Ogres Valsts ģimnāzijas pieredzes apmaiņas pēcpusdiena Aud[z]ināšana:
– Skola 2030 vecākā eksperte Rasa Dirvēna “Audzināšanas sasniedzamais rezultāts”
– Projektu “MOT”, “PuMPuRS” un “Latvijas skolas soma” integrēšana audzināšanas darbā – ieguvumi, izaicinājumi, pieredze
– “Iespējamās misijas” projekts “Dzīvei gatavs” vadītāja Lāsma Mencendorfa
– Sociālā projekta “Neklusē” vadītāja Marika Andžāne
– Grupu darbs/pieredzes apmaiņa
28.08.2019.“Labvēlīgas un radošas vides veidošana izglītības iestādē” 
Lekcija “Skolotājs pārmaiņu laikos”- lektors Valdis Zatlers
Darbnīcas:
– Radošā lasīšana skolēnu motivācijas veicināšanai-Dr.Paed. Ieva Margeviča- Grīnberga
– Skolotāju sadarbība multidisciplināru un starpdiscipilnāru stundu veidošanā- Mg.hist. Laura Miķelsone
– Komunikācija starp paaudzēm – sadarbība vai katastrofa?-Mg.public.realt Anita Rošāne
– A Competence Based Approach to Teaching and Learning English (Darbnīca angļu valodas pedagogiem)- Mg.philol. Iveta Vītola
– Strādājam kopā mājturībā, tehnoloģijās un datorikā (Darbnīca informātikas un tehnoloģiju jomas pedagogiem) – OVĢ skolotāji M.Zandberga, A.Leonovičs
22.10.2018. “Atbalsts pedagogiem, īstenojot uz kompetencēm balstītu mācību procesu” 
Lekcija – Pašvadība- pamats mūsdienu personības sagatavošanai veiksmīgai darbībai mainīgajā pasaulē- lektors Ivars Juskēvics
Darbnīcas:
-Mūsdienīga un efektīva klases stunda- Mg.hist. Jolanta Lankovska
-Starppriekšmetu mijiedarbība – Preču zīme (logotipa) izveides process, izmantošana, piereģistrēšana -OVĢ skolotāja S.Nikitenko
– Veselīgas attiecības mūsdienu sabiedrībā un bērnu audzināšana- Vēdiskās filozofijas un psih.pasniedzējs Uģis Livzenieks.
– Apzinātība. Kā uzmanība saistīta ar sekmēm, laimi un izdegšanu- Psihoterapeits Ansis Jurģis Stabingis
– Puzles blokshēmas un to pielietojums matemātikas un dabaszinību stundās- Priekuļu tehnikuma pasniedzēja Mg. Inese Simkeviča
– IKT rīku izmantošana kompetenču pieejā balstītā mācību saturā (OVĢ skolotāja V.Gailiša)
– Saplānota stunda – zināšanu konstruēšanas pamats- Lielvārdes pamatskolas skolotāja Santa Mežvēvere
28.08.2018.“Apzinātība – pamats kvalitatīvai sadarbība mācību un audzināšanas darbā”
Darbnīcas:
-Domāšana kā visu prasmju priekšnoteikums- Dr.phd. Ivars Austers
– Prasme dažādot mācību saturu: kritiska pieeja avotu atlasē- Mg. soc.zin. Guntars Ivdris
– Jēgpilna mērķa un uzdevumu izvirzīšana un noteikšana mācību stundā- Zane Ezeriņa (RIIMC)
– Pareizs valodas lietojums – atslēga uz sapratni balstītai komunikācija – Dr.philol. Dite Liepa
26.10.2017. LatSTE 2017
– Kvantu datori: kad tie būs un ko ar tiem varēs izrēķināt?-LU prof. Andris Ambainis
-Veiksmīga saskarsme, konfliktu risināšana un etiķetes prasmes reālajā un virtuālajā vidē- Mazās Brīnumzemes centra dibinātāja Kristīna Sprūdža
-Personības loma. IKT progress. Pagātne, tagadne, nākotne. -Vidzemes augstskolas Dr.math. Aija Cunska, Auces vidusskolas informātikas skolotāju Frīdis Sarcevičs
28.-29.08.2017.
“Ceļā uz kompetencēm”
Lekcija Darbs un profesija: ko, kā un vai vispār mācīties? Dr.phil., asoc. prof. Robert Ķīlis
Kompetenču pieeja izglītībā” Dr. paed., asoc. prof. Karine Oganisjana 
Darbnīcas:
-Pedagogu sadarbības kompetence. Iespēja vai apgrūtinājums?- Mg.paed. Sandra Pallo
-Vide un veselība- Dr.sc.ing. Jana Simanovska
– Lasītprasme izglītības kvalitātei un tās apguves pēctecība sākumskolā un pamatskolā- Dr. paed., prof.  Zenta Anspoka
-Tikumiskās audzināšanas izaicinājumi postmodernajā sabiedrībā -Mg.paed., Mg.phil., Ērika Lanka
-Izglītības iestāžu vadītāju profesionālās darbības novērtēšana (teorija un prakse)- Mg. paed. Aina Bērce

26.10.2016.
22.-23.12.2016
“Mūsdienu pedagogs un jaunietis – izaicinājumi un iespējas”
Lekcija: Bērns, skola, veselība.- lektors ārsts Gundars Kuklis
Veiksmīgas publiskās uzstāšanās psihofiziskie nosacījumi”- Doc. Zane Daudziņa (LKA)
Darbnīcas:
-Ārzemju pieredze Ogres Valsts ģimnāzijā. Sadarbība un radošums. – Mg.paed. Inna Zeņkeviča (OVĢ), Viktorija Gailiša (OVĢ) Maija Vilnīte (OVĢ)
-Domāšanas skola- Mg. phil. Valdis Cers
-Dreļļu raksti praksē un teorijā- Mg.paed. Sanita Čiekure – Salceviča (OVĢ)
-Ģeogrāfiskā novadpētniecība- Doc. Juris Soms (DU)
-Jauno zāļu izsrāde 21.gs- Artis Kinēns (Organiskās sintēzes institūts)
-Laiks un ceļš mūsu dzīvē- Mg. paed. Sandra Pallo
-Papīrdarbi Ziemassvētkus gaidot- Mg.paed. Sanita Nikitenko (OVĢ)
-Sevis apzināšanās zinātne – iedzīvotājs vai cilvēks”- Mārtiņš Geida (OVĢ)
-Unikālais sevī- Kristīne Zaksa  Radošuma pils trenere
-Ekskursija dabas parkā “Zilie kalni”  (pētnieciskā metode ģeogrāfijas stundā)- Mg.geo. Aivars Bigačs
Metodiskā centra organizētie pasākumi (2019.-2021.gads)

2020./2021. mācību gads

DatumsPasākumsAtbildīgais
12.04.2021.Seminārs vidusskolu ķīmijas skolotājiem “Stundu tematiskais plāns ķīmijā 10.klasei
Skolotāji no Ogres, Lielvārdes un Ikšķiles novadiem dalījās pieredzē, atklājot lielākos izaicinājumus, grūtības un arī pozitīvos ieguvumus, ko pedagogiem sagādā jaunās mācību programmas realizācija.
Ilze Pomere
18.03.2021.
17.03.2021.
Ogres novada vidusskolas ķīmijas skolotāju seminārs Jaunā ķīmijas mācību programma vidusskolā
Lai kopīgi risinātu problēmas, kuras šajā mācību gadā ķīmijas skolotājiem sagādā jaunā mācību satura ieviešana vidusskolā, Ogres Valsts ģimnāzijas ķīmijas skolotāja, Dabaszinātņu jomas vadītāja Ilze Pomere aicināja Ogres novada vidusskolu ķīmijas skolotājus uz kopīgu tikšanos strādājot ar tematisko plānu 10. klasei, īpašu uzmanību pievēršot katras stundas sasniedzamajiem rezultātiem.
Vairāk informācijas: https://ovg.lv/seminaru-cikls-kimijas-skolotajiem-macibu-satura-apguves-planosana-un-realizacija-kimija/
Ilze Pomere
16.03.2021.Pieredzes apmaiņa, seminārs dizaina un tehnoloģijas priekšmeta skolotājiem
Ogres valsts ģimnāzijas dizaina un tehnoloģiju skolotāja Sanita Čiekure- Salceviča dalījās pieredzē, kā jaunā satura ietvaros veidot dizaina dienasgrāmatu un plānošanas uzdevumus dizaina domāšanā. Kā sadalīt darba etapus un kādā formā skolēniem sniegt atgriezenisko saiti? Kā materiālā ietvert iedvesmas avotu, skici, vēstījumu, metodi SCAMPER , ņemot vērā skolēna ierobežojumus, kas var rasties darba laikā, vai kurus skolēns paredz jau iepriekš?
Sanita Čiekure Salceviča
16.03.2021.Labās prakses piemēru darbnīca “Krājkonts mūzikā” 1.;4.; 7. klašu pedagogiem mūzikā   
Darbnīcu mērķis bija dalīties ar saviem izveidotajiem materiāliem, darba lapām, uzdevumiem, radošo darbu piemēriem, veiksmīgām sadarbības formām, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu pedagogiem. Darbnīcas sasniedzamais rezultāts: atvērts un izveidots mācību materiālu konts, kurā uzkrāta kolēģu pieredze.
Vairāk par pasākumu: https://ovg.lv/muzikas-un-teatra-makslas-pedagogi-atver-pieredzes-krajkontus/
Kristaps Kiršteins
16.03.2021.Labās prakses piemēru darbnīca “Krājkonts teātra mākslā” 7.klašu pedagogiem teātra mākslā
Darbnīcu mērķis bija dalīties ar saviem izveidotajiem materiāliem, darba lapām, uzdevumiem, radošo darbu piemēriem, veiksmīgām sadarbības formām, sadarbojoties ar citiem mācību priekšmetu pedagogiem. Darbnīcas sasniedzamais rezultāts: atvērts un izveidots mācību materiālu konts, kurā uzkrāta kolēģu pieredze
Vairāk par pasākumu: https://ovg.lv/muzikas-un-teatra-makslas-pedagogi-atver-pieredzes-krajkontus/
Kristaps Kiršteins
21.02.2021.Pedagoģiskā komunikācija ar pusaudžiem un jauniešiem reālajā un virtuālajā vidēOlga Ozola
04.01.2021.
21.12.2020.
07.12.2020.
JavaScript pamatskolā vidē s2js (4.-9.klase)Juris Daļeckis
22.12.2020.Profesionālās pilnveides kursi dabas zinātnēs Starppriekšmetu saikne  kompetenču pieejas  īstenošanai dabas zinību priekšmetos
LU Ģeogrāfijas un Zemeszinātņu fakultātes doktore Kristīne Āboliņa aktualizēja mūsdienu dabas vides un moderno tehnoloģiju savstarpējo mijiedarbību un cilvēka, sabiedrības lomu šajā globālajā procesā. Tika pievērsta uzmanība skolotāju sadarbībai mācību satura plānošanā un projektu darbam kā starppriekšmetu saiknes īstenošanas metodei. Skolotājiem bija iespēja dalīties savā pieredzē un iegūt jaunas idejas stundu un ārpusstundu darbam ar skolēniem
Vairāk par pasākumu: https://ovg.lv/skolenu-brivdienas-skolotaji-macas/
Ilze Pomere, Aigars Kuzmins
21.12.2020.Profesionālās pilnveides kursi dabas zinātnēs Starppriekšmetu saikne  kompetenču pieejas  īstenošanai dabas zinību priekšmetos
LU Ķīmijas fakultātes docente Ilze Gaile, Skola2030 projektu vadītāja lektore uzsvēra stundā sasniedzamo rezultātu aktualizāciju un efektīvas  atgriezeniskās saites saņemšanu, demonstrējot dažādu atgriezenisko saišu veidošanas mehānismus.
Ilze Pomere,
Aigars Kuzmins
21.12.2020.Valodas jomu skolotāju seminārs – Aktualitātes Skola2030 ietvaros
Valodu mācību jomas skolotāji  seminārā diskutēja par aktuāliem jautājumiem, piemērām, valodas teorijas jautājumu iekļaušanu mācību procesā, mācību sasniegumu vērtēšanu, starpdisciplinārām stundām. Kā “piespiest” tiešsaistes stundās izmantot kameru? Latviešu valoda 10.kl. – kad beidzot būs pieejami mācību materiāli? Kā veicas ar jaunā satura apgūšanu attālinātajā mācību procesā? Summatīvā un formatīvā vērtēšana.
Maija Vilnīte
21.12.2020.Kā no lielās idejas nonākt līdz sasniedzamajam rezultātam matemātikas mācību stundāR.Hanzena
15.11.2020.
12.11.2020.
Mācību satura plānošana, mācīšana un vērtēšana mācību stundā
Skola2030 vecāka eksperte Santa Kazaka rosināja domāt par  lietpratību jeb kompetenci kā skolēna mācīšanās kompleksu rezultātu, izmaiņām mācību saturā, mācīšanos un mācīšanu, pašvadītu mācīšanos, kompleksa snieguma vērtēšanu.
Ilze Krastiņa
12.11.2020.Mācību satura plānošana, mācīšana un vērtēšana mācību stundā. Pieredzes apmaiņa dizaina un mākslas priekšmetu skolotājiemSanita Čiekure Salceviča
22.10.2020Skolēna izpratnes padziļināšana, izmantojot matemātiskās stratēģijas. Kompleksa snieguma vērtēšana.”Inta Ungure
21.10.2020.Mācību priekšmeta inženierzinības saturs, uzdevumi un praktiskie darbiOlga Ozola
21.10.2020Vienkāršruna bērnu un jauniešu vidē. Pedagoģiskais darbs un korekcijas iespējas.”Ilze Ludāne
20.10.2020Seminārs Ogres novada Kultūras un mākslas izpratnes jomas pedagogiem
Semināra mērķis bija sniegt atbalstu sākumskolas (akcentējot teātra mākslas iekļaušanu mācību procesā) un Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslu jomas pedagogiem jaunā mācību satura ieviešanā. Nozīmīgākais akcents tika likts uz pedagogu personības izaugsmi un pilnveidi, jaunā mācību satura ieviešanas labās prakses piemēriem, veicinot veiksmīgu sadarbību, un, nodrošinot maksimāli augstākus mācību sasniegumus Ogres novadā, kas balstīti vienotā mērķī.
Vairāk par pasākumu: https://ovg.lv/parmainas-gataviba-jaunrade/
Kristaps Kiršteins
21.08.2020.Kompetenču pieejas īstenošana krievu valodas stundās, uzsākot darbu pēc jaunajiem izglītības standartiem
Skola 2030 valodu jomas eksperte  Svetlana Brasnujeva  kursu laikā rosināja izprast lietpratību vai kompetenci kā skolēna mācīšanās kompleksu rezultātu, caurviju prasmes, izmaiņas mācību priekšmeta (krievu valoda kā svešvaloda) saturā, mācību satura organizāciju, mācīšanos un mācīšanu. Sniedzot praktiskus padomus un piemērus par SOLO taksonomiju, pašvadītu mācīšanos: sasniedzamajiem rezultātiem  un atgriezenisko saiti, stratēģiju lomu mācoties, metakognitīvo darbību,  kā arī efektīvu mācību stundu organizāciju.
Maija Vilnīte
20.08.2020.Kompetenču pieejas īstenošana krievu valodas stundās, uzsākot darbu pēc jaunajiem izglītības standartiem
Skola 2030 valodu jomas eksperte  Svetlana Brasnujeva  informēja par  izmaiņām vērtēšanā, vērtēšanu skolēna izaugsmei, formatīvās vērtēšanas lomas palielināšanos, skolotāja lomas maiņu mācību procesā. Rosināja domāt par skolotāju, kurš vada mācīšanos, skolu kā mācīšanās organizāciju, skolotāju sadarbības un mācīšanās grupām, stundu vērošanu, kā pedagogu profesionālā pilnveidi.
Maija Vilnīte
18.08.2020.Debašu metodes un paņēmieni efektīva mācību procesa īstenošanai
Latvijas Debašu centra vadītāja Ineta Drēže  skolotājus iepazīstināja ar debašu metodi un  tās elementiem mācību stundā un ārpus tās, produktīvas, uz skolēnu debašu prasmju/ debašu programmas attīstīšanu vērstas mācību stundas, tiesāšanas atgriezenisko saiti, izaugsmes apzināšanos un atgriezeniskās saites sniegšanu debašu procesā.
Maija Vilnīte

2019./2020.mācību gads

DatumsPasākumsAtbildīgais
04.02.2020.
23.01.2020
Pedagogu tālākizglītības programmas  “Uz skolēnu mācīšanos virzīta efektīva mācību stunda”
Mag.Phys. Uldis Dzērve pedagogiem deva  iespēju iesaistīties profesionālā pieredzes apmaiņā par mūsdienīgas, uz konkrētu skolēnam sasniedzamo rezultātu virzītas mācību stundas veidošanu un analīzi, iepazīties ar pieredzi, kā profesionāli izmantot konkrētas metodes un darba formas, lai uzlabotos skolēnu mācību sasniegumi, diskutēt par skolotāju sadarbības iespējām. Programmas pamatā ir pieredze, kas balstās pētījumu datos un laikam atbilstoša mācību procesa aprobācijas atziņās, kas gūtas, vērojot un analizējot mācību stundas Latvijas skolās.
Rasma Zaikovska
16.01.2020. Forums “Svešvalodas vidusskolā – kas? Kur? Kā?”
Diskusijas mērķis  bija apzināt situāciju svešvalodu apguvē Ogres un apkārtējo novadu vidusskolās; izpētīt valodu prasmju pieprasījumu nākotnē Latvijas un ES darba tirgos; izzināt vidusskolēnu un viņu vecāku vēlmes; vienoties par Ogres reģiona starpnovadu sadarbību svešvalodu mācību programmu padziļināta piedāvājuma izveidē.
Vairāk par pasākumu: https://ovg.lv/diskute-par-svesvalodu-macibu-programmu-nakotni/
Maija Vilnīte
07.12.2019Supervīzija psihologiem
Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā aktualizēti jautājumi par ped.med.komisijas darbību, pārrunāti plāni 2.semestrim, psihologu noslogojums 1.semestra beigās. Jaunā psihologa MA vadītāja ievēlēšana.
Jevgēnija Sergejeva
18.12.2019.“Personiskās efektivitātes treniņš” 
Lektore Ilze Rošāne bija sagatavojusi  nodarbību tiem, kuri apzinās personības spēku, attiecību veidošanas ietekmei uz personisko izaugsmi, karjeru un dzīves kvalitāti. Lektore sniedza atbildes  uz jautājumiem- Kas ir personība- To veidojošie un ietekmējošie faktori. Pirmā iespaida nozīme un to veidojošie elementi.Kā mani redz citi un vai tas sakrīt ar manu pašizjūtu? Personiskās efektivitātes galvenās nostādnes, t.sk.domāšanas, uztvere, attieksmes un darbības mijiedarbība.  Harizmātiska personība.  Personiskā efektivitāte profesijā un sadzīvē, izvēles un iespējas. Virzienu un orientieru apzināšanās.
Rasma Zaikovska
26.11.2019. “Audzināšana – efektīva mācību un audzināšanas procesa nodrošināšana”(12h)
Ogres novada skolotāji kursu laikā tika rosināti atbildēt uz šādiem jautājumiem- kas ir audzināšanas nodoms, attiecības, motivācija, disciplīna? Kā zināt, ka audzināšana ir izdevusies? Kur slēpjas audzināšanas neveiksmes?
Rasma Zaikovska
07.11.2019.Supervīzija izglītības iestāžu psihologiem
Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā izspēlētas situācijas par attiecību veidošana ar kolēģiem, sadarbību komandā, atbalsta personāla stratēģijām. Pašrefleksija –  stresa faktoru un izdegšanas mazināšana un daudzi citi jautājumi, kas aktualizējas ikdienas darbā. 
Jevgēnija Sergejeva
23.10.2019.Seminārs ģeogrāfijas un dabaszinību skolotājiem “Esri Eiropas ĢIS (Ģeogrāfiskās informācijas sistēma) Skolu programma”. ĢIS izmantošana skolu programmā. 
Semināra vadītāja Zane Prūse, SIA „Envirotech” projektu vadītāja  semināra laikā  iepazīstināja skolotājus ar  Esri Eiropas ĢIS (ģeogrāfiskās informācijas sistēma). Informēja par  iespējām skolām izmantot profesionālu ĢIS programmatūru. ĢIS programmatūra un rīki dod iespēju skolēniem mācīties daudzpusīgi, veicinot telpisko un analītisko domāšanu un izpratni, ļaujot iegūt uz problēmu risināšanu balstītas prasmes, izmantojot ĢIS tehnoloģijas, tādējādi piedāvājot skolām veidu, kā integrēt vairāk mūsdienīgu metožu mācību procesā
Maira Zandberga, Aigars Kuzmins
10.10.2019.Supervīzija psihologiem
Ogres novada psihologu supervīzija ar Dr.psych. Lauru Pirsko. Supervīzijas laikā tika izskatīti vairāki psiholoģiskās konsultēšanas gadījumi, pārrunātas profesionālo robežu apzināšanās, rīcības, alternatīvu atrašana konkrētās situācijās, kolēģu pieredzes uzklausīšana līdzīgās situācijās. Psihologu pašrefleksija.
Jevgēnija Sergejeva
25.08.2019.Seminārs angļu valodas skolotājiem-Competence Based Approach to Teaching and Learning English
Pearson Latvija pārstāve Latvija Iveta Vītola skolotājiem bija sagatavojusi nodarbību par jauno kompetenču pieeju angļu valodas stundās, kā arī sniedza praktiskus piemērus un materiālus stundu vadīšanai pēc jaunā mācību satura. Skolotāji analizēja mācību grāmatas, meklējot caurviju prasmes, kuras atspoguļojas mācību uzdevumos.
Maija Vilnīte
14.03. 2019.Sasniedzamie rezultāti dabaszinātņu mācību jomā vispārējās vidējās izglītības pakāpē
Galvenie diskusijas jautājumi: neskaidrais  bioloģijas tematu satura apjoms, plānotā stundu skaita samazinājums bioloģijas standarta apgūšanai; kas un kā mācīs pētnieciskā  darba prasmes – biologi, ķīmiķi vai fiziķi; evolūcijas tematu iekļaušana bioloģijas saturā; kā notiks bioloģijas eksāmeni
Elvīra Kadakovska, Ilze Kaļāne